RISE UP TEAM

Po co Ci Twoje „dlaczego”, czyli jak budować markę według Simona Sineka.

Droga do celu
l

RISE UP TEAM

27/09/2022

Dlaczego jedne firmy osiągają sukces, a inne nie, mimo że obydwie mają identyczne możliwości i narzędzia? Dlaczego po produkty jednych marek ludzie ustawiają się w kilometrowych kolejkach, choć inne marki mają rzeczy tak samo dobre? Jak zyskać zainteresowanie klientów, gdy konkurencja na rynku jest gęsta jak grzyby po deszczu?

Simon Sinek znalazł odpowiedź na te wszystkie pytania.

Co – jak – dlaczego

Simon Sinek w swoim słynnym już wykładzie podczas konferencji TED zaprezentował koncepcję „złotego kręgu”. Przedstawia ona 3 poziomy, na których firma może rozumieć swoją działalność:

1.     Poziom „co” – to po prostu opis oferty.
2.     Poziom „jak” – to sposób, w jaki firma realizuje swoją ofertę.
3.     Poziom „dlaczego” – to motywacja, jaka stoi za wszystkimi działaniami firmy.

The Golden Circle Simon Sinek, Inc.

Który z tych poziomów decyduje o tym, że klienci stają się wyznawcami marki? Tak. Dobrze się domyślasz. Oczywiście poziom „dlaczego”. Bo świetna jakość produktu, nie wystarczy, aby ludzie skorzystali z oferty. Im potrzeba czegoś jeszcze – wiary, że za ofertą kryje się ważna idea.

Simon Sinek mówi wyraźnie – ludzie nie kupują tego, co robisz. Kupują, dlaczego to robisz.

Wiesz, jakie jest Twoje „dlaczego”? Jeśli nie, to biegniemy z pomocą.

Jak znaleźć „dlaczego” marki?

Żeby znaleźć tę jedną jedyną ideę, która kieruje działaniami Twojej marki, zadaj sobie parę pytań:

 ●       Co zainspirowało Twój pomysł na biznes?

●       Co jest interesującego w Twojej historii założycielskiej?

●       Co jest wyjątkowego w Twojej firmie?

●       Jaki jest Twój cel biznesowy?

●       W co wierzysz – osobiście i zawodowo?

Odpowiedzi na te pytania to nic innego jak misja marki. I to właśnie ona powinna być podstawą Twojej strategii marketingowej i tego, w jaki sposób mówisz o ofercie.

Twoje „dlaczego” a klient idealny

Gdy oprzesz działania biznesowe na swoim „dlaczego”, zyskasz jeszcze jedną rzecz – świadomość, kto jest Twoim idealnym klientem. Przestaniesz tworzyć ofertę „dla wszystkich”, a zaczniesz kierować ją do osób, z którymi dzielisz te same wartości.

Chcesz więc podbić serca (i kieszenie 😉) klientów? Zacznij od „dlaczego”.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o koncepcji Simona Sinka, zajrzy do jego książki Zacznij od dlaczego.

Komentarze

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

HEJ, HEJ!

Mamy Ci wiele rzeczy do powiedzenia

Poznajmy się!

Pin It on Pinterest

Share This